• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/amasya.ader.94

Çocuk ebeveynlerinin yanında bir çeşit emanettir. Temiz kalbinde her çeşit ve suretten hali, saf kıymetli bir cevherdir. O, her nakşa kaabil olduğu gibi, meylettirilen her şeyi almaya da kabildir. Eğer o, hayra alıştırılır, hayır öğretilirse, hayır üzere büyür, dünya ve ahrette mes’ud olur.” (Resulullah’a Göre Aile ve Okulda Çocuk Terbiyesi- Doç. Dr. İbrahim Canan S.27)

“Dünden Bugüne Çanakkale Ruhu” Programı Etkinlikleri yapıldı

Çanakkale muharebelerinde milletimiz bir değil, iki zafer birden kazanmıştır. Bunlardan biri, düşmana karşı zahiren kazanılan zafer; ikincisi de ruh ve mânâ, fazîlet ve fedâkârlık, dîn, îmân ve vatan sevgisi hususlarında gösterilen eşsiz zaferdir.

Çanakkale destanı kınalı kuzuların, bir hilal uğruna batan güneşlerin destanıdır. Bu destan tarihin dilinden asla düşmeyecektir.  Tarih bir milletin hafızasıdır. Eğer biz hafızasız bir toplum haline gelmek istemiyorsak, bizi biz yapan değerleri mutlaka hafızamızda tazelemek ve gelecek nesillere aktarmak durumundayız.

Şanlı geçmişimize ibret gözüyle bakmak ve tarihimizden gereken dersi hakkıyla almak çok önemlidir. Geçmişimizi ayakta tutan manevi dinamikleri anlamaya çalışmak ve onları güçlü yapan unsurları göz önünde tutmak bugünkü muvaffakiyetimiz için önemli bir etkendir. Tarihimizi en iyi şekilde anlamak ya tarih kitaplarını araştırmak, ya mücadele ettikleri yerleri gezmek ya da sanat faaliyetleri ile bu havayı bir nebze olsun yaşamak ile mümkün olacaktır.

ADER olarak “Dünden Bugüne Çanakkale Ruhu” projesi ile Çanakkale destanında yaşanan ruhun günümüze aksettirilmesi ve Çanakkale Zaferi'ni kazanan aynı ruh ve inanç halesi içinde yaşananları anlama adına derneğimiz tarafından (Kültür ve Turizm Bakanlığının maddi katkılarıyla) çeşitli etkinliler yapıldı.

Projemiz, günümüzle Çanakkale savaşının geçtiği dönem arasında bir köprü kurarak, Çanakkale Savaşı’nı kazandıran ruhun daha iyi anlaşılmasını sağlamaya çalışmış, böylece günümüzde her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğumuz millî birlik, beraberlik ve kardeşlik duygularının pekişmesine katkı sağlaması amaçlanmıştır.

Kırsal kesimde sosyal faaliyetler yok denecek kadar azdır. Proje kapsamında Amasya Ezinepazar Belediyesinde Amasya Ezinepazar Ortaokul'u ile birlikte, bir dizi sosyal faaliyet (konferans, sergi, yarışma) yapılarak öğrenci, veli ve yöre halkı için sosyal faaliyetler ayağına götürülmüştür.  Böylece Ezinepazar Beldesinde yaşayan bireylerin kendilerinin Ülke için değerli olduklarını hissettirilmiş ve Çanakkale Ruhunun toplumun bütün kesimlerine ulaşmasını sağlanmıştır.

Kısa bir süre önce restore edilerek ilimize kazandırılan Kültür ve Turizm Bakanlığı’na ait Ezinepazar Hanında yapılacak olan konferans ve sergi faaliyetleri, çok da aktif olarak kullanılamayan bu hanın tanıtımına da katkı sağlamıştır.

Ezinepazar İlköğretim Okulu öğrencileri arasında yapılacak yarışmada katılan tüm öğrencilere Çanakkale Zaferi konulu kitap hediye edilmiştir.

05.04.2013-13:30 : Konferans –Yrd.Dç.Dr. Mehmet GÖKTAŞ (Ezinepazar Tarihi Çavuşhan)

 05.04.2013-19:30 : Konferans –Yrd.Dç.Dr. Mehmet GÖKTAŞ (Amasya Saraydüzü Kışla Binası) tarihlerinde katılımcı akademisyenimiz tarafından, konferanslar verilmiştir.

Özellikle sosyal açıdan risk altında bulunan ve ister istemez sosyal hayattan uzak kalan Erkek Yetiştirme Yurdunda kalan öğrencilerimiz için de kendi ortamlarında bir konferans tertip edilmiştir. Kültürel bir faaliyetin kendi ortamlarında bir akademisyen tarafından kendilerine sunulmuş olması onların değerli olduklarını ve toplumun bir parçası olarak kabul edildiklerini hissettirmiştir.

 



824 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam11
Toplam Ziyaret93886

Ferdi hareket etmemeli, işleri istişare ile çözmek ve devam ettirmelidir. Aynı sistemi ailemizde de uygulamak çok faydalar getirir. Öncelikle bireyler kendilerini rahatsız eden konuları dile getirme cesareti ve bunu yapacak nezih bir uslup kazanmayı öğrenir. Problemlerin veya günlük işlerin aile meclisinde istişare ile kararlaştırılması çocuklardaki aidiyet hissini beslediği gibi birlikte hareket etme sorumluluğunu da kazandırır; tek akılla düşünmektense on akılla düşünmenin çok daha verimli olduğunu anlatır; ileriki yaşlarında birlikte yaşadıkları insanlarla daha uyumlu olmalarına zemin hazırlar.